Marketingová analýza ppc reklam e-shopu s ručníky

marketingová analýza ppc reklam

V květnu 2023 jsem dělala analýzu reklam e-shopu s ručníky a osuškami. Obchod nabízí pěkné a kvalitní ručníky, osušky, župany. V nabídce má i hotelový sortiment.

Konkrétní čísla ani náhledy reklam nemohu uvádět, ale některé chyby jsou u klientů velmi časté. Podívejte se, jestli je neděláte i vy:

Sklik

Kampaň dynamický retargeting

Dynamická reklama na návštěvníky webu.

  • Za posledních 30 dnů nepřinesla žádné konverze, doporučila jsem vypnout, nebo nechat jen reklamu běžet jen na návštěníky za poslední 3 dny, i delší doby už klesala proklikovost. Obecně, pokud reklama zaměřená na prodej nepřináší žádný zisk za poslední měsíc, nemá smysl ji dále nechat běžet.

Vyhledávací kampaň osušky a župany

Vyhledávací dotazy – častá chyba všech účtů – nepracuje se s vylučujícími dotazy a reklamy se pak zobrazují na něco, co v nabídce vůbec není. Např:

  • třeba průběžně pracovat s vyhledávacími dotazy a vyloučit neodpovídající dotazy,např. 

Texty reklam

  • Zde bylo nutné přidat více variant reklam, pro otestování, která funguje nejlépe. V textu bylo nutné více zmínit přednosti zboží, proč zrovna u vás by si měli tyto osušky koupit, postupně obměňovat, nechat vždy lepší variantu a přidat další, testovat různé nadpisy, popisy.
  • v textu reklamy klíčová slova hned na začátek
  • Nezajímavý text – v textu reklamy bylo například toto: budete se chtít mazlit – tento text by mne asi lk prodeji nepřesvědčil. Jak můžou vědět, co já budu chtít? Spíše bych volila slova – příjemné, heboučké …,
  • Doporučuji přidat cenu od – tím vyloučíte lidi, kteří hledají levnější zboží a nebudou zbytečně na reklamu klikat

Odkazy 

Do odkazů přidat především odkazy na skupiny zboží.

Klíčová slova a sestavy

  • Zkontrolovat výkon, nechat jen ta nejvýkonnější, ostatní pozastavit

Sestavy

  • Také nechat jen ty nejvýkonnější

Facebook

Dosud bylo otestováno velmi málo reklam. Je třeba testovat mnohem více variant.

Cílení

  • Testovat více druhů cílení (např. věková skupina od 45 -55 má nejlevnější proklik)
  • – cílení na různé zájmy
  • – různá místa zařízení
  • Podle Google Analytics určit cílovou skupinu, která nejvíce nakupuje a na tu se zaměřit.
  • Vždy porovnávat více variant a nechat běžet tu nejúspěšnější.

Remarketing

  • Reklamu cílit na lidi, co byli na webu, prohlédli si konkrétní zboží, testovat různý časový úsek od návštěvy webu

Vzhled reklamy

Skoro všechny reklamy na jedno brdo, viděla jsem jen asi 3 varianty reklam. Kromě black friday a propagace příspěvků všechny vypadají skoro stejně.

Je třeba

  • – testovat více variant textů, nadpisů, grafiky, udělat vlastní bannery a porovnat úspěšnost 
  • – v textech víc vychválit zboží – co to zákazníkům přinese, něco co vyvolá zvědavost a potřebu kliknout, čím se odlišíme od konkurence

Obrázky

U reklamy na Facebooku je nejdůležitější obrázek, který upoutá pozornost, je třeba si s tím více vyhrát a v první fázi testování otestovat více obrázků. Tady je pár příkladů, jak může reklama vypadat. Na některé je třeba přidat texty (a opět testovat více variant textu v obrázku), některé mohou být i bez textů. (toto byly jen rychlonávrhy, při tvorbě reklamy si s grafikou vyhrajeme mnohem více)

Celkové doporučení:

  • – V reklamách se zaměřit na nejprodávanější zboží
  • – Přidat sběr emailů výměnou za slevový poukaz (může být časově omezený, nebo při nákupu nad) tak, aby se vám sleva vyplatila. Může být jako exit okno – zobrazí se pouze těm, co odešli bez nákupu.
  • – E-maily se pak můžete lidem připomínat mnohem levněji, než reklamou, e-mailing stále funguje jako nejlépe prodejní kanál
  • – Přidat google reklamy na nejprodávanější zboží, mají mnohem vyšší zobrazení než Sklik

Napište si o marketingovou analýzu zdarma

Co můžete získat zdarma:

  • audit webu
  • analýza sociálních sítí
  • kontrola reklam
  • návrh marketingové strategie a vylepšení webu
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..